Klubbmästerskap i dressyr

KM för privatryttare

Lektionsryttare se längre ner i nyheten för info

Privatryttare som är medlemmar i ERK och har licens för klubben om man tävlar i vanliga fall. Även du som inte har licens är välkommen att tävla i KM men får inte ha licens för annan klubb.

Klasser
Dressyr KM rids i valfri klass, baserat på de klasser man brukar tävla i.

När
11/11 och 12/11 för privatryttare som rider någon av de klasser som erbjuds i TDB.
12/11 privatryttare utan licens och privatryttare som vill starta KM i annan klass än de som finns i TDB.  Observera att bara program som går på kort bana går att rida denna dag.

Anmälan
Ska du rida en klass som finns i TDB anmäler du dig där som vanligt, utöver detta anmäler du dig via länken nedan. Alla anmälda via länken nedan betalar 190:- för sin start, du betalar vanligt pris i TDB och får tillbaka mellanskillnaden.

Ska du rida klass som inte finns i TDB anmäler du dig via länken eller på lapp i stallet. Pris 180:-/start som betalas via swish till 1232875730 senast den 3/11. Märk inbetalningen med dressyr KM.

Alla KM ekipage ska vara anmälda senast 27/10 oavsett om du anmäler i TDB, via länk eller lapp i stallet.

De rabatterade startavgifterna sponsras av Sparbanken Skåne.

Till placerade i klasserna ges herdespriser som i KM och inte enligt propositionen.

ANMÄLAN KM: https://forms.gle/82Lz5XgyGkxV3ohYA

Anmäler du i TDB, se Equipe för tid.

För övriga anmälda startar tävlingen 09.00 den 12/11, din starttid publiceras på www.eslovsridklubb.se. på fredagen.

Funktionär
Alla anmälda i KM kommer att tilldelas ett funktionärspass under lördag eller söndag.

Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr) och Anvisningar.

KM för lektionsryttare

Lektionsryttare

Med lektionsryttare menas person som stadigvarande rider på ridklubbens häst, och man måste rida lektion den månad deltävlingen äger rum.

Klasser
Dressyr KM rids i LC:2, LB:1 eller LA:1

När
12/11 med första start 9.00. Din starttid publiceras på www.eslovsridklubb.se. på fredagen. Du gör själv iordning hästen före och efter ritt samt ser till att utrustningen är ren och snygg.

Anmälan
Du anmäler du dig via länken nedan eller på lapp i stallet. Pris 180:-/start som betalas via swish till 1232875730 senast den 3/11. Märk inbetalningen med dressyr KM.

Alla KM ekipage ska vara anmälda senast 27/10.

De rabatterade startavgifterna sponsras av Sparbanken Skåne.

ANMÄLAN KM: https://forms.gle/82Lz5XgyGkxV3ohYA

Funktionär

Ryttarens klädsel under ritten är godkänd ridhjälm, ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt polotröja, skjorta, blus eller top med knäppt krage. Ridkavaj kan bytas ut mot klubb- jacka/vanliga jacka eller långarmad tröja.